Een inbound callcenter inschakelen

Eeninbound callcenterwordt gebeld, terwijl een outbound callcenter zelf belt. Een inbound callcenter is dan ook gespecialiseerd in een heel ander soort gesprekken. Hier moeten de medewerkers veel verstand van het bedrijf hebben, en vragen zo goed mogelijk weten te beantwoorden. Bij een outbound callcenter moeten de medewerkers vooral goed weten te verkopen.

Als je een bedrijf hebt, kan het een goed idee zijn om een inbound callcenter in te huren. Op deze manier hoef je namelijk niet zelf alle telefoontjes van (potentiƫle) klanten te beantwoorden. Het kan namelijk veel tijd in beslag nemen als je steeds inbound calls moet aannemen.

Beter voor de concentratie binnen je bedrijf

Een goede reden om een inbound callcenter in te huren, is omdat de concentratie bij je medewerkers zo minder snel afneemt. Wordt er steeds gebeld in dezelfde ruimte, kan dit de concentratie enorm verminderen. Wordt een medewerker gebeld, dan duurt het ook na het telefoongesprek nog even voordat de medewerker weer een goede focus heeft. Krijg je veel telefoontjes op een dag, dan kan dit de productiviteit dus enorm verminderen. Het kan dan een goed idee zijn om een inbound callcenter in te schakelen.

Niet iedereen kan bellen

Bellen is iets waar niet iedereen even goed in is. Als je personeel niet opgeleid is om goed te kunnen bellen, zullen de gesprekken waarschijnlijk ook minder soepel lopen. Bellen is weer iets heel anders dan wanneer je met iemand praat en elkaar aan kunt kijken. Zo speelt de toon van je stem bijvoorbeeld een veel belangrijkere rol. Wellicht dat je accountmanager goed kan bellen, maar een accountmanager kun je het best weer op andere taken zetten.

Bij een inbound callcenter zijn de medewerkers getraind om goed te kunnen bellen. Hierdoor verlopen de telefoongesprekken erg soepel, en wordt de klantenservice van je bedrijf beter.

Het inbound callcenter verdiept zich in je bedrijf

De medewerkers van het callcenter verdiepen zich goed in je bedrijf, zodat ze de verschillende vragen ook goed kunnen beantwoorden. Vragen die veel gesteld worden, zullen de medewerkers dan ook perfect kunnen beantwoorden. Voor klanten lijkt het net of ze echt een medewerker van je bedrijf aan de lijn hebben. Belangrijke telefoontjes kunnen alsnog worden doorverbonden naar jou of een van je medewerkers. Op die manier helpt een inbound callcenter om de klantenservice van je bedrijf te verbeteren. Neem daarom snel contact op met SecretariA telefoonservice.

Het vinden van een geschikt callcenter

Ben je op zoek naar een inbound callcenter die jouw calls kan aannemen? Dan is het aan te raden om je eens goed in de mogelijkheden te verdiepen. Kies voor een callcenter waar men zich echt in je bedrijf verdiept, zodat vragen van klanten zo goed mogelijk worden beantwoord. Het is overigens ook mogelijk om je eigen personeel te laten opleiden, en zo intern een eigen callcenter te beginnen. Het nadeel hiervan is dat je het personeel wel moet blijven doorbetalen als je een periode minder telefoontjes ontvangt. Je kunt de samenwerking met een callcenter eenvoudiger verbreken of even pauzeren als er geen inbound calls binnen komen.